Varsoviae nata
per rete divulgata
ad omnia scitu digna spectans

Solis die 17 mensis Novembris 2019
Prima
Nuntii
Acta
Crater nugarum
Miscellanea
In orbe
Politica
Scientiae
Valetudo & medicina
Athletica
Oeconomia
Homines
Socialia
Percontatio
Religio
Opiniones
Insolita
Chronicae
Epistula Leonina
Sanctus
Cultura
Historia
Biographiae
Cinemata
Libri
Cultus Civilis
Poesis
Ellenica
Otium
Ars vivendi
Periegetica
Crucigramma
Hebdomada aenigmatum
facetiae
Fabulae
Holmesiaca
Narrationes
Superbia & odium
Crabatus
Varia
Vita Latina
Textus varii
Scholastica
Epistulae lectorum
Tempestas
Qui simus
Archiva
Annus 2019
Annus 2018
Annus 2017
Annus 2016
Annus 2015
Annus 2014
Annus 2013
Annus 2012
Annus 2011
Annus 2010
Annus 2009
Annus 2008
Annus 2007
Annus 2006
Annus 2005
Annus 2004

RELIGIO
De Vite et Palmitibus

De Vite et Palmitibus

Sub vitis imagine Iesus praebet nutricium sucum palmitibus, qui sumus christiani. Palmitis autem est fructus gignere; si fructus non gignit, secatur et datur igni. Qui vero fructuosus est, purgatur ut copiosius gignat. Palmes qui non est viti coniunctus minime potest fructificare (cf Io 15, 1-8).Ex hoc textu comperimus quae esse debent facta et vitae rationes fidelium Christi sectatorum. Primo debent permanere in Christi verbis atque in Christo ipso. Clavis ut hoc evangelium intellegamus est verbum permanere, quod pluries in textu originali apparet: “Manete in me, et ego in vobis. Sicut palmes non potest ferre fructum a semetipso, nisi manserit in vite, sic nec vos, nisi in me manseritis”.

Sine suco palmites arescunt; sine Iesu et christiani arescunt; unice in Iesu vitam et virtutem intimam invenimus. Sic possumus esse potentes ut mundum durum et saepe malum in meliorem statum mutemus.

Vitis dominus est Christi Pater; Is “omnem, qui fert fructum, purgat eum, ut fructum plus afferat”.Omnes arbores fructiferi ab agricolis purgantur ut meliores grandioresque fructus gerant.

Itaque omnes sancti pericula et probationes passi sunt, quae quidem cum dolore sed etiam cum gratulatione acceperunt; intellegebant enim eo modo ad gloriam Dei et animarum proventum potiores fructus edere posse; item nos omnes purgatione egemus in conversionis modum. Agitur de purgationibus, quae in corde nostro operari debent ne inducamur in servitutem vanitatum mundanarum.Cum verbum Christi nos audientes attingit pauperiem spiritalem nostram comperimus; cum ab ista pauperie per verbum Christi liberare conamur, dolore afficimur; at est dolor purgativus et beneficus, ex quo palmes frugifer esse potest et copiam fructuum ad vitam et amorem et gaudium gignere. Eucharistia, quam christiani celebramus, est sacramentum quod ad coniunctionem cum Christo nos ducit; est quidem unio cum Christo resurrecto.

Compendium excerptum ex Patris Iosephi I. Del Col SDB homilia Hispane exarata atque die dominico IV mensis Aprilis habita.

Latine reddidit Paulus Kangiser

Scripsit Iosephus I. Del Col/Paulus Kangiser - 09/05/2015





BREVES Ob copiosissimas imbres Venetiae inundatae sunt cum aqua alta usque ad unum metrum et septem decimalia. Cum lutum cuiusdam domum permananasset, vis electrica virum occidit. Etiam urbs Mathera aquis pervasa est, ubi cava saxea, quae olim habitata sunt, in periculo versantur.
Quinque milites Italici, qui milites Iraquiae exercent contra regnum Chalifi, sauciati sunt ob incursum terroristicum, quorum tres cum vulneribus gravioribus, sed non letalibus.
Tremor terrae graduum quattuor et quattuor decimalium hodie concussit territorium provinciae Aquilae apud finem Latialem. Pavor incolas cepit nullo detrimento accepto.
In insula Philippina Mindanao tremor graduum sex et dimidiae partis terram concussit ob quem plurimi sauciati sunt. Periculum maris motus non conclamatum est.
Tota California in periculo versatur ob incendia quae duodecim milia quaternorum iugerum arserunt; flammae usque ad propinqua Angelopoleos pervenerunt. Prope bis centena milia a domibus abierunt.


IN ORBE
OPINIONES
INSOLITA
IN ORBE
INSOLITA

 

Latine loqui disce!!


Subnotationes fient
ante finem Septembris.

==============

=============

AMICI EPHEMERIDIS: